Clubideideafaceri.ro » Afaceri cu produse handmade » Autorizatie Sanitara si Evaluare pentru sapun handmade
Clubideideafaceri.ro Q&A
"Autorizatie Sanitara si Evaluare pentru sapun handmade"
Daca forma de organizare juridica e SRL, mai e nevoie de Autorizatia Sanitara si de Certificatul de inregistrare pentru medicamente, produse fitofarmaceutice, produse parafarmaceutice, cosmetice, stomatologice, radiofarmaceutice, homeopate, dietetice, care se obtine de la Ministerul Sanatatii.
Care e procedura de obtinere pentru cele doua documente?
User Monika Silea a intrebat la 13 Nov. 2013
2 raspunsuri
Expert Ana Steinberg a raspuns la intrebare la 14 Nov. 2013
buna ziua,
Pentru a produce si comercializa sapun handmade, produsele trebuie notificate la Ministerul Sanatatii. Acest demers se face conform Ordinului nr. 291 din 12 februarie 2007 privind aprobarea Procedurii de notificare a produselor cosmetice de uz uman care sunt puse pe piata pe teritoriul Romaniei.
Pentru notificare, trebuie sa depuneti un dosar pentru fiecare produs realizat dupa o noua reteta. Dosarul va cuprinde: buletinul de analiza si documentul de evaluare a riscului pentru sanatatea umana, certificatul tehnic pentru fiecare ingredient si pentru reteta in sine.
Formularul de notificare poate fi completat si online, la aceasta adresa: http://www.ms.ro/?pag=26&id=formular1
Autoritatea de Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii Publice evalueaza conformitatea documentatiei transmise. In urma evaluarii, produsul cosmetic notificat va fi inclus pe lista produselor cosmetice notificate, care este adusa la cunostinta celor interesati prin publicarea pe site-ul oficial al institutiei.
Mai aveti nevoie, pentru autorizare, de Certificatul de inregistrare pentru medicamente, produse fitofarmaceutice, produse parafarmaceutice, cosmetice, stomatologice, radiofarmaceutice, homeopate, dietetice, care se obtine tot de la Ministerul Sanatatii, precum si de Autorizatia Sanitara.
Pentru a afla toate datele afacerii de productie sapun (inclusiv modul de obtinbere a avizelor necesare) va recomand ghidul: Sapunuri naturale
Mult succes!
Pentru a produce si comercializa sapun handmade, produsele trebuie notificate la Ministerul Sanatatii. Acest demers se face conform Ordinului nr. 291 din 12 februarie 2007 privind aprobarea Procedurii de notificare a produselor cosmetice de uz uman care sunt puse pe piata pe teritoriul Romaniei.
Pentru notificare, trebuie sa depuneti un dosar pentru fiecare produs realizat dupa o noua reteta. Dosarul va cuprinde: buletinul de analiza si documentul de evaluare a riscului pentru sanatatea umana, certificatul tehnic pentru fiecare ingredient si pentru reteta in sine.
Formularul de notificare poate fi completat si online, la aceasta adresa: http://www.ms.ro/?pag=26&id=formular1
Autoritatea de Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii Publice evalueaza conformitatea documentatiei transmise. In urma evaluarii, produsul cosmetic notificat va fi inclus pe lista produselor cosmetice notificate, care este adusa la cunostinta celor interesati prin publicarea pe site-ul oficial al institutiei.
Mai aveti nevoie, pentru autorizare, de Certificatul de inregistrare pentru medicamente, produse fitofarmaceutice, produse parafarmaceutice, cosmetice, stomatologice, radiofarmaceutice, homeopate, dietetice, care se obtine tot de la Ministerul Sanatatii, precum si de Autorizatia Sanitara.
Pentru a afla toate datele afacerii de productie sapun (inclusiv modul de obtinbere a avizelor necesare) va recomand ghidul: Sapunuri naturale
Mult succes!
User Monika Silea a raspuns la intrebare la 14 Nov. 2013
Buna ziua!
Va multumesc pentru raspuns, dar am niste obiectii.
Notificarea la Ministerul Sanatatii nu se face prin depunerea unui dosar. Dosarul produsului cosmetic este detinut de catre producator si cuprinde actele mentionate si de dvs. La Ministerul Sanatatii, in vederea notificarii, se depune doar acel formular care se completeaza si online - si la care faceti trimitere.
Evaluarea riscului pentru sanatatea umana este unul dintre actele care trebuie pastrat in dosarul produsului cosmetic. Si despre acest act intrebam cum se obtine.
La fel si despre acel certificat de inregistreare, care insa nu apare nicaieri ca fiind necesar. Cel putin eu nu l-am gasit mentionat decat pe forumuri.
Nu gasesc nicaieri documentatie actualizata.
Exista multe modificari, inclusiv la metoda de notificare. Despre care am citit la Min Sanatatii pe site.
Cat despre ghidul respectiv, l-am vazut promovat destul de mult pe aici. Il am si nu stiu daca a fost revizuit si acum e in editie actualizata.
Va multumesc pentru raspuns, dar am niste obiectii.
Notificarea la Ministerul Sanatatii nu se face prin depunerea unui dosar. Dosarul produsului cosmetic este detinut de catre producator si cuprinde actele mentionate si de dvs. La Ministerul Sanatatii, in vederea notificarii, se depune doar acel formular care se completeaza si online - si la care faceti trimitere.
Evaluarea riscului pentru sanatatea umana este unul dintre actele care trebuie pastrat in dosarul produsului cosmetic. Si despre acest act intrebam cum se obtine.
La fel si despre acel certificat de inregistreare, care insa nu apare nicaieri ca fiind necesar. Cel putin eu nu l-am gasit mentionat decat pe forumuri.
Nu gasesc nicaieri documentatie actualizata.
Exista multe modificari, inclusiv la metoda de notificare. Despre care am citit la Min Sanatatii pe site.
Cat despre ghidul respectiv, l-am vazut promovat destul de mult pe aici. Il am si nu stiu daca a fost revizuit si acum e in editie actualizata.