5 sfaturi pentru a nu spune NU la inceputul unei afaceri

de Clubideideafaceri.ro la 19 Sep. 2013

Tags: start-up, negativitate, afaceri, angajati



Paulownia - o afacere din care sa castigi 30.000 euro/ha

Ghid pentru plantatia ta de Paulownia - o afacere cu radacini
viguroase, succes infloritor si roade financiare bogate!

>> Click AICI <<

 


Nimic nu este mai neplacut ca a munci cu sau pentru cineva a carui energie este echivalenta cu zero. De fapt, se poate spune ca startup-ul reprezinta cel mai neplacut moment in care negativitatea se poate infiltra.


Inceputul unei afaceri are nevoie de chiar mai multa motivatie decat in general, datorita nevoii de a evolua cat mai rapid cu putiinta, in comparatie cu o companie care si-a castigat deja locul pe piata. Asadar, cum te asiguri ca vibratiile negative stau la distanta?

Iata cateva sfaturi pentru a reduce fluctuatiile neplacute pe perioada startup-ului:

1. Asigura-te ca exista transparenta si comunicare eficienta.
Pur si simplu, o lipsa de comunicare conduce catre o lipsa de motivatie. Cum poate cineva sa isi canalizeze toate eforturile spre cresterea companiei, cand acesta nici macar nu stie ce se intampla in cadrul companiei?

Fie ca este vorba despre distribuirea unor materiale utile cu privire la startup-ul unei companii, fie ca este vorba despre a comunica o posibilitate de business, sau doar de a impartasi o idee oarecare, existenta unui program de intalniri poate fi util pentru echipa.

De asemenea, crearea unui website, a unui blog sau a unui grup pe retelele sociale dedicat angajatilor in vederea comunicarii si a distribuirii de documente cu caracter informational, poate fi de un real folos in vederea asigurarii transparentei.

In ultima perioada, managerii au dezvoltat un obicei din a comunica prin intermediul blogului sau al e-mailului un mesaj, la fiecare sfarsit de saptamana, referitor la activitatea desfasurata de catre echipa in acea perioada, cu plusuri si minusuri. Acest lucru este util deoarece te ajuta sa te pozitionezi, oferindu-ti in acelasi timp perspective pentru o munca mai eficienta.

2. Creeaza un mediu de lucru placut.
Startup-ul companiei tale propune un mediu de lucru placut, o energie benefica si o atmosfera productiva? Sau iti incepi ziua mancand alune si, in schimb, iti doresti ca echipa sa duca compania in topuri? Cel mai bun exemplu de mediu eficient de lucru este dat de catre compania Google, care este binecunoscuta pentru faptul ca angajatilor li se aloca 20% din timpul de munca pentru a lucra la propriile proiecte.

3. Pregateste-te pentru momentele importante.
Cand esti in fata unei evaluari sau a unui eveniment important, tensiunea si emotiile ating cote maxime. Acest lucru este extrem de dificil cand pui bazele unei noi companii.

Acorda-ti ragazul necesar si fa un pas inapoi cu o saptamana sau doua inaintea momentului respectiv. In acest fel, toti cei implicati in activitatea companiei se pot concentra asupra studiilor. Cu siguranta este extrem de greu sa uiti complet de companie pentru doua saptamani, insa a face acest lucru chiar si pe jumatate poate fi foarte util.

4. Evita tentatia de a barfi.
Daca la momentul inceperii afacerii angajatii tai nu au suficienta experienta si un anumit nivel al profesionalismului social, trebuie sa lamuresti anumite aspecte: a barfi despre colegi nu este indicat si in nici un caz nu va duce catre rezultate pozitive.

Acest lucru trebuie de la inceput mentionat cu atat mai mult cu cat startup-urile propun de cele mai multe ori persoane aflate la inceput, lipsite de experienta si care nu cunosc foarte bine regulile nescrise ale muncii in echipa. Cu toate acestea, nu trebuie sa cazi in cealalta extrema. Trebuie facuta o diferenta clara intre a fi sincer si a fi malitios.

Oamenii isi pot exprima parerea asupra cuiva sau pot adresa ofense in mod gratuit, din cauza invidiei sau a imaturitatii. Atunci cand apar probleme, este indicat sa le comunici pe loc. Nu lasa ca acestea sa devina chinuitoare pentru tine sau pentru ceilalti, dand nastere ulterior unui comportament neadecvat.

5. Priveste partea buna a oamenilor.
Cele mai multe startup-uri nu beneficiaza de rigorile impuse de mediul de lucru corporatist. Acestea le permit adesea angajatilor sa lucreze dupa bunul plac. In ciuda lipsei mediului formal, ofera-ti privilegiul de a vedea si partea buna a oamenilor, nu doar slabiciunile.

Daca cineva face ceva gresit, atunci trebuie cu siguranta sa le spui cum sa rezolve problema. Insa, gandeste-te de cate ori are parte acea persoana de reactii pozitive din partea superiorilor. Este foarte important sa creezi o cultura a feedback-ului pozitiv in compania ta. O astfel de atitudine face, de cele mai multe ori, minuni.



Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Ana Steinberg
Vlad Tanasa Mihaela Ursuleanu Marian Negrea Dan Popa Emilia Rosu


Video club