Cat de pregatit esti pentru o afacere pe cont propriu?

de Clubideideafaceri.ro la 15 Sep. 2014

Tags: afacei, afaxcere, mici afaceri, clienti, succes, afacere pe cont propriu



Ghid practic pentru accesarea fondurilor europene

Obtine ACUM finantare europeana
nerambursabila cu un proiect de nota 10!

>> Click AICI <<

 

Majoritatea cartilor pentru micii intreprinzatori insista asupra sfaturilor traditionale: tinerea registrelor, obtinerea licentelor si avizelor de functionare, strategiile de marketing, managementul fortei de munca, organizarea productiei, gestionarea stocurilor etc. Toate acestea sunt informatii indispensabile desfasurarii afacerii.


Dar atunci cand cineva planuieste sa-si deschida o afacere sau porneste efectiv la drum, apar o multitudine de probleme care nu sunt acoperite de aceste carti.

De exemplu, sa presupunem ca ati inventat niste ochelari speciali destinati soferilor pe timp de noapte, astfel incat sa nu mai fie orbiti de farurile masinilor care vin din fata. Cum veti reusi sa va convingeti sotia (sau sotul) sa va lase sa investiti toate economiile acumulate cu greu in cei 15 ani de casnicie? Sau cum veti reusi ca, dupa o zi de munca la slujba actuala, dupa ce v-ati dus copiii la cursul de dans si ati reparat o priza defecta, sa gasiti timpul si energia necesare pentru a lucra la perfectionarea inventiei dvs.? 
 
Acestea sunt cateva dintre problemele lumii reale la care trebuie sa va adaptati atunci cand porniti o afacere. Tocmai de aceste probleme se ocupa articolul de fata: el cuprinde descrierea unei serii de factori ce sunt adesea trecuti cu vederea, dar care contribuie in mod substantial la cresterea sanselor de succes.

Cele 3 povestiri de afaceri cuprinse aici sunt reale, reprezentand experiente acumulate de mici intreprinzatori. Unele se refera la succese, altele la esecuri, dar toate demonstreaza ca un singur lucru, aparent minor, poate determina mersul afacerii.

Calificarea de baza
Rodney lucra in constructii de zece ani, atunci cand a hotarat sa-si deschida propria firma de servicii de tamplarie, colaborand cu antreprenorii. Munca sa era de foarte buna calitate, iar preturile rezonabile, in schimb Rodney era un contabil atat de netalentat, incat estimarile sale asupra costurilor erau de cele mai multe ori gresite. Acest lucru ii scotea din minti pe clienti, ale caror devize erau date peste cap. Dupa o vreme, el a trebuit sa renunte la a avea propria afacere si a inceput sa lucreze din nou pentru altii.
 
In functie de tipul afacerii, aveti nevoie de un nivel de cunostinte de baza mai mare sau mai mic. Exista si situatii in care pregatirea scolara are o mica importanta, dar in majoritatea cazurilor sunt necesare cunostinte solide din diverse domenii.

Corectitudinea in afaceri
Ati comandat 24 de articole, dar vi s-au livrat din greseala 30, cu toate ca factura este pentru 24. Veti returna cele sase articole in plus? Sau, livrati sandvisuri pentru o serie de birouri si firme. Dintr-un motiv sau altul, ieri comenzile au fost mai putine ca de obicei si v-au ramas sandvisuri nevandute, care nu sunt stricate, dar nici nu mai sunt proaspete. Multi consumatori nici nu ar observa diferenta. Ce veti face? Le veti vinde si pe acestea sau le veti arunca? 
 
In orice afacere, veti fi adesea confruntat cu astfel de decizii. Lumea afacerilor este un sistem bazat pe incredere. Cei incorecti capata rapid o proasta reputatie si sunt adesea exclusi din sistem. Majoritatea intreprinzatorilor sunt oameni cinstiti, cu inalte standarde morale si etice, pe care le respecta cand isi conduc afacerile.

Cine este seful?
Majoritatea micilor afaceri au un sef bine definit: persoana care a avut ideea si curajul de a o pune in practica, investindu-si banii si toata capacitatea de munca in realizarea ei. Exista insa si exceptii: in muntii din Carolina de Nord sunt multi artizani care continua traditia indienilor in manufacturarea articolelor artizanale: impletituri din piele si fibre, sculptura in lemn etc.

Acestia s-au asociat intr-o cooperativa, al carei scop declarat era sprijinul reciproc in promovarea, producerea si vanzarea obiectelor facute de ei insisi. Membrii acestei intreprinderi erau niste idealisti care cereau drepturi egale in asumarea responsabilitatilor si luarea deciziilor.
 
In fiecare saptamana ei tineau o lunga intrunire in cadrul careia se discutau lucruri importante: profiturile trebuie adunate si impartite in mod egal tuturor membrilor sau in functie de vanzarile fiecaruia in parte? Sunt acceptabile acele produse ale caror componente sunt realizate cu ajutorul tehnologiilor moderne sau totul trebuie lucrat in mod traditional?

Nu ar fi bine ca fiecare membru sa-si tina evidenta contabila a materialelor si stocurilor de marfa? Sau poate este bine ca aceste lucruri sa fie facute centralizat, pe intreaga cooperativa?
 
Membrii asociatiei petreceau atat de mult timp dezbatand aceste probleme, incat dupa o perioada ajunsesera sa nu mai faca altceva decat sedinte, iar profiturile s-au redus pana aproape de zero.

In final, au luat decizia de a angaja un manager din afara, care sa se ocupe de toate acestea, iar ei s-au intors la ceea ce stiau sa faca cel mai bine: la producerea obiectelor artizanale. Dupa patru luni de la aceasta hotarare, cooperativa producea un profit substantial si afacerea era intr-o continua crestere.
 



Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Marian Negrea
Emilia Rosu Vlad Tanasa Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg Dan Popa


Video club