Cum decurge colaborarea in luarea deciziilor in afacerea ta?

de Clubideideafaceri.ro la 24 Ian. 2014

Tags: decizie, luarea deciziilor, colaborare, afacere, negociere,



Calea unui business de succes in 2015:
Firma de organizari evenimente!

In cateva zile vei sti sa organizezi evenimentul perfect!

>> Click AICI <<

 

In afacerile aflate la inceput de drum, luarea deciziilor nu este lipsita de capcane. Din contra, in acest proces ne putem confrunta cu diverse probleme.


Iata trei din aceste capcane:
  • poate dura o vesnicie pentru a ajunge la o concluzie;
  • se poate ajunge la frustrarea membrilor echipei atunci cand vor simti ca nu au fost consultati in cadrul procesului decizional;
  • se iau decizii care nu se respecta si trebuie revizuite la nesfarsit.
Iti suna cunoscut?
Problemele legate de luarea deciziilor rezulta de obicei din lipsa claritatii in ceea ce priveste rolurile, mai ales daca echipa ta este formata din mai mult de 2 persoane (adica tu si asociatul tau). Poate ca toti din echipa cred ca ei sunt cei ce iau deciziile. Sau poate ca nimeni nu stie cine are autoritate si cine nu, referitor la aspectele financiare, la cele legate de produs sau de marketing.
O abordare eficienta pentru aceste provocari se bazeaza pe urmatoarele ipoteze asupra luarii deciziilor:
  • Implicarea mai multor persoane in luarea unei decizii este de cele mai multe ori foarte utila, dar daca fiecare vrea sa fie principalul decident, nu se va ajunge la nici o concluzie.
  • Obtinerea acordului din partea unui numar suficient de mare de decidenti este un obiectiv mult mai practic si mai realist decat obtinerea unui acord unanim.
  • Implicarea in procesul decizional nu ar trebui sa fie o alegere de tipul alb sau negru ( fie iei decizia, fie esti lasat sa crezi ce vrei).
  • Membrii echipei pot juca diverse roluri in procesul decizional: cineva trebuie sa se asigure ca se va lua decizia (sa-l numim coordonator); alte persoane poate trebuie doar informate despre decizie, prezentandu-li-se rationamentul (in special daca ei sunt cei care o vor implementa); altii ar trebui consultati datorita nivelului lor de expertiza si/sau al experientei (chiar daca nu au putere de decizie); intr-un final, cineva ar trebui sa se ocupe de „negocierea” propriu zisa si de luarea efectiva deciziei (in aceasta categorie pot intra si cateva persoane selectate cu drept de veto).
Clarificarea rolurilor in luarea deciziilor poate preveni frustrarea rezultata din asteptarile oamenilor de a fi consultati cu privire la acest lucru. De asemenea, poate duce la evitarea situatiilor in care un membru al echipei abandoneaza proiectul deoarece decizia luata nu este conforma cu cea pe care a expus-o, aducand argumente clare.

Primul pas pentru clarificarea rolurilor este sa identifici o serie de decizii semnificative si recurente, care sa presupuna implicarea mai multor persoane. Gandeste-te la o decizie, spre exemplu, legata de angajare, parteneriate, investitii, atragerea de noi clienti sau achizitii.

Dar daca toate persoanele vor sa fie negociatori la luarea deciziei? Aminteste-le membrilor echipei care sunt responsabilitatile asociate rolurilor. Obtinerea unui vot cu privire la decizii SEO, spre exemplu, poate necesita participarea la conferinte telefonice saptamanale. Oamenii se vor linisti rapid, hotarand asupra caror decizii vor sa fie informati, la care decizii ar trebui sa-si aduca contributia, sau la care dintre ele au nevoie de ajutor.

Clarificarea rolurilor in luarea deciziilor te va ajuta sa hotarasti cine ar trebui sa fie prezent la intalniri sau in cadrul convorbirilor telefonice. Foloseste un tabel de cate ori ai nevoie sa decizi cine ar trebui sa voteze in timpul unei sedinte sau de contributia cui ai nevoie, inainte sa  inceapa discutia propriu-zisa.  Ar trebui sa cuprinda sectiuni precum: coordonator, persoane de informat, consultant, negociator, rezultatul voturilor, si veto. Pentru a asigura transparenta in cadrul echipei, imparte documentul tuturor membrilor. Rezultatul va fi un proces mai eficient ce va duce la o implementare eficace a deciziilor importante legate de afacerea ta.
 






 

Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Vlad Tanasa
Marian Negrea Dan Popa Emilia Rosu Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg


Video club