Diferenta dintre o afacere si o marca

de Clubideideafaceri.ro la 01 Apr. 2014

Tags: marca, afacere, categorie de origine, linii de produse, reputatie



Cele mai accesibile 10 afaceri care pot
fi demarate la ora actuala in Romania!

Investitie initiala - doar cateva sute de euro!

>> Click AICI <<

 

Ce anume face diferenta dintre o marca si o firma? Sa fie oare numarul de sedii? Profitul? Sa fie ceva care poate fi masurat in numarul de like-uri? Ce anume ai de facut ca sa poti spune ca reprezinti o marca notabila, nu doar o afacere oarecare?


Ideea de marca poate fi confundata foarte usor cu altceva. Poti intreba 10 oameni ce inseamna si vei primi 10 raspunsuri diferite. Conform dictionarului, o marca este un semn distinctiv aplicat pe un obiect, pe un produs pentru a-l deosebi de altele, pentru a-l recunoaste. Poate suna impresionant, dar acest lucru reprezinta ce ai tu de facut ca sa te diferentiezi de ceilalti.
 
Pentru cativa manageri de brand, definitia unei marci poate fi si urmatoarea: “la ce anume se gandesc prospectii cand aud sau vad numele marcii”. Cu alte cuvinte, marca reprezinta reputatia ta.
 
Calitatea, dar si diferentierea si reputatia sunt aspecte esentiale ale construirii unei marci. Insa acestea sunt doar caracteristici functionale. Cred ca si tu ai langa casa un fast-food care are mai multe locatii in oras, si care au reputatia ca ofera mancare buna la un pret mic, dar cu greu il poti numi o marca. Cel putin nu este notabila, la nivel national, nicidecum international.
 
O afacere devine cu adevarat o marca numai dupa ce isi depaseste categoria de origine. E nevoie de o particularitate, de o filozofie proprie si care aplica acea idee in orice actiune pe care o intreprinde, si mai departe intr-un produs, serviciu sau o linie de produse.
 
De exemplu Lego, care si-au construit reputatia bazandu-se pe “creativitatea si imaginatia copiilor” a depasit categoria originala - aceea de a construi caramidute pentru copii, si  au devenit o marca notabila, avand linii de produse total diferite, incepand de la pantofi, jocuri video, roboti, parcuri de distractii, pana la propriul film animat.
 
Deci, data viitoare cand te vei intreba daca ai o afacere sau un brand, gandeste-te: “Ce vand eu de fapt?” Daca raspunsul tau include ceva care depaseste tipul tau de afacere, atunci esti pe cale sa iti construiesti o marca de succes.

Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Dan Popa
Emilia Rosu Vlad Tanasa Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg Marian Negrea


Video club