2 idei de afaceri mici, dar banoase

de Clubideideafaceri.ro la 25 Iun. 2014

Tags: idei de afaceri, idei afaceri, afaceri, afaceri mici, afaceri banoase



Obtine profit din cresterea pasarilor de curte

- investitie mai mult decat accesibila
- piata de desfacere asigurata

>> Click AICI <<

 

Vrei sa incepi o afacere dar situatia economica te pune inca pe ganduri? Sa faci pasul, sa investesti? Sa astepti semne mai bune? Nu, nu astepta! Gaseste doar acele idei din care pot iesi bani si care se centreaza pe servicii ce au cautare indiferent de sezon, indiferent de situatia economica.


 
Iata 2 idei de afaceri mici, dar profitabile cu servicii cautate si pe timp de criza la fel ca in timpurile mai placute ale economiei, insotite de exemple de succes:

1. Atelier de reaparatii electrocasnice
 
Dupa 1990, cei mai multi din cei care vroiau sa faca afaceri se gandeau la comert, intentionand sa deschida o consignatie cu tot felul de produse, de la tigari si bauturi, pana la lenjerie si aparatura electronica. Ideea de mini bazar nu i-a suras insa dlui Mihai Tudorache care, lucrad la vremea aceea intr-un sector de verificare a calitatii, a considerat ca este bine sa-si urmeze specializarea de electromecanic. 
 
Mihai a luat in locatie de gestiune un spatiu la parterul unui bloc, si-a format un colectiv cu inca trei specialisti si a deschis un atelier de reparatii electrocasnice. Reparatiile se fac la atelier sau la domiciliul clientului si vizeaza o gama larga de aparate, de la uscator de par, aspirator de praf si fier de calcat, pana la masina de spalat si frigider. Chiar daca produsele nu sunt autohtone, atelierul reuseste sa procure piese de schimb ori de cate ori este cazul.
 
Tarifele practicate sunt mai mici decat in alte parti. Veniturile nete ale firmei nu sunt prea mari, caci cheltuielile, mai ales curentul, locatia de gestiune si chiar deplasarea cu autoturismele proprii sunt destul de mari, dar afacerea merita. Dl Tudorache considera ca publicitatea se face in primul rand prin seriozitatea fata de client si prin promptitudinea cu care il servesti. "Daca un client a plecat multumit, precis va mai spune si altora", conchide dansul.
 
2. Agentie de plasare a fortei de munca
 
Denisa Kerekes are 30 de ani si este de profesie psiholog. Masteratul in psihologie l-a obtinut in urma studiilor efectuate la Universitatea din Birgmingham. Pe perioada sederii in Anglia a observat ca agentiile de recrutare si plasare de forta de munca sunt foarte solicitate, ca urmare, intoarsa in tara, s-a hotarat sa puna bazele unei agentii de acest gen. Iar afacerea s-a dovedit a avea succes. Serviciile oferite in momentul actual sunt structurate in trei mari directii: 1. testare psihologica; 2. consultanta pentru orientarea scolara si profesionala; 3. Identificare, testare si plasare de resurse umane. 
 
"Pentru demararea activitatii, am investit cca 20.000 euro. Am amenajat apartamentul in care ne desfasuram activitatea, am cumparat calculatoarele care sunt necesare pentru procesarea datelor, precum si doua autoturisme cu care ne deplasam la companiile angajatoare" spune Denisa Kerekes. Succesul agentiei depinde si de sistemul de promovare ales.

Denisa Kerekes a ales cel mai simplu mod de a-si promova afacerea, tiparind un set de oferte care contin informatii despre activitatea agentiei si tarifele aferente serviciilor prestate. Cu ajutorul anunturilor de mica publicitate s-a realizat legatura directa intre persoanele care cautau de lucru si agentie.
 
"Inceputul a fost dificil datorita faptului ca solicitantii manifestau rezerve fata de cererea noastra de a ne prezenta diverse acte. Mai tarziu au inteles ca aceste acte sunt necesare pentru ca noi sa putem garanta locul de munca pe care fiecare si-l doreste si un salariu situat cat mai aproape de dorintele fiecaruia" continua Denisa. "Activitatea agentiei pune fata in fata oferta specializata si complexa a firmelor angajatoare si cererea de locuri de munca venita din partea persoanelor fizice". 
 
Agentia se bazeaza foarte mult pe specialistii sai. Rolul lor este  de a testa, tria si reorienta profesional forta de munca. Pentru reusita afacerii este necesara o informare corecta a clientilor in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera agentia. Ca in orice activitate, problemele nu inceteaza sa apara, Denisa Kerekes subliniind ca <de exemplu, exista multe cereri de asistent de manager cu toate ca aceasta titulatura nu este acordata de nici  institutie de invatamant din tara>. 
 
"De cele mai multe ori, cei care genereaza probleme sunt angajatorii care ridica pretentii, dar nu se achita de obligatii. Un capitol important il ocupa veniturile. Acestea provin din comisioanele percepute de la angajatori in momentul in care candidatii propusi de agentie isi ocupa posturile. 

Comisionul aplicat nu depaseste 50% din valoarea salariului lunar al angajatului, existand si posibilitatea negocierii in cazul in care salariul este mic. Aceste tarife sunt avantajoase, ca urmare numarul de solicitanti este mare. Cele mai cautate posturi sunt cele de secretara, agent comercial, agent de vanzari, dar si director economic sau comercial, administrator de banca de date etc.
 
Pe timpul verii se observa o crestere a numarului de cereri si oferte de locuri de munca. Denisa Kerekes este de parere ca restructurarile anuntate de intreprinderi vor face ca numarul de persoane in cautare de locuri de munca sa creasca simtitor. Seriozitatea si operativitatea cred ca ii va ajuta pe clientii nostri sa rezolve intr-un timp foarte scurt problemele cu care se confrunta ".
 



Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Mihaela Ursuleanu
Dan Popa Ana Steinberg Vlad Tanasa Marian Negrea Emilia Rosu


Video club