2 idei de afaceri super - accesibile

de Clubideideafaceri.ro la 03 Iun. 2013

Tags: afaceri, idei de afaceri, idei afaceri, afaceri accesibile, afacere, impletituri, pet-shop



Calea unui business de succes in 2015:
Firma de organizari evenimente!

In cateva zile vei sti sa organizezi evenimentul perfect!

>> Click AICI <<

 

Sunt doua idei de afaceri care nu necesita investitii banesti foarte mari dar au sanse reale de crestere cu putinta inventivitate, planificare si multa munca. De asemenea, fezabilitatea unei idei de afaceri trebuie validata cu ajutorul unui studiu de piata care sa ofere datele reale ale pietei cu privire la respectivul produs sau serviciu.


Dupa ce ai ales ideea de afaceri potrivita, trebuie doar sa stii cum sa o faci cat mai atragatoare.
Iata cele 2 idei de afaceri super-accesibile!

1. Pet Shop
 
In Occident, un este o adevarata arca a lui Noe. In el poti gasi orice animal iti doresti. Si daca el nu se afla cumva „in stoc“, contra unor taxe suplimentare, patronul iti poate face rost.
 
In Romania, in pet shop-uri, in general nu gasesti decat accesorii ori hrana pentru animale. Animalele se procura fie prin mica publicitate, fie prin cunostinte. Prin unele piete din Bucuresti (Obor, Crangasi, P-ta Drumul Taberei), la sfarsit de saptamana poti gasi pesti exotici sau pasari. Dar oferta este in general saraca si nu de cea mai buna calitate. Iar in provincie, situatia este si mai proasta.
 
Cu toate acestea, numarul persoanele care poseda un animal de casa creste de la an la an. In lipsa de ceva mai bun, unele persoane se multumesc chiar sa „infieze“ un maidanez, oferta fiind pe toate drumurile.
 
De aceea, deschiderea unui pet shop poate fi o afacere extrem de profitabila, daca stam sa luam in consideratie numai preturile la care au ajuns animalele de rasa (unele costand chiar si cateva mii de dolari). Piata de desfacere exista, si ea este in plina crestere.

Sigur, deschiderea unui apet shop presupune o investitie initiala modica. Spatiul, care nu trebuie sa fie neaparat ultracentral (desi, clientii cei mai profitabili pentru dumneavoastra, acolo se vor gasi), trebuie amenajat in conformitate cu necesitatile firesti ale animalelor.
 
De asemenea, intretinerea acestora, din momentul preluarii lor si pana la vanzare, este destul de costisitoare, fiindca nu este vorba de unul-doua animale, ci de zeci, ori chiar sute. Ele trebuie sa beneficieze de hrana, ingrijire, asistenta medicala etc. In plus, fiecare specie are necesitatile ei de hrana si mediu ambiant.
 
Trebuie sa aveti grija, fiindca achizitionarea/vinderea de animale in/din strainatate este un proces care poate dura ceva mai mult, unele state avand o legislatie foarte stricta din acest punct de vedere.
 
Pentru a deschide un astfel de magazin va trebui sa va inarmati cu multa rabdare, dar satisfactiile ulterioare, inclusiv cele materiale, vor fi pe masura.
Cheia succesului acestei afaceri o reprezinta o cat mai mare diversitate a speciilor, posibilitatea de a face rost cat mai rapid de animalul solicitat.
 
In afara de vanzarea de animale, alte surse de venit pentru un pet shop sunt:
- vanzarea de hrana pentru animale;
- vanzarea de accesorii;
- inchirierea de animale (firmelor de publicitate, televiziunilor);
- consultanta (stabilirea pedigree-ului, a autenticitatii rasei, consultanta in vederea vinderii/cumpararii unui animal) consultanta medicala.
 
2. Atelier de impletit cosuri
 
Aceasta este o afacere cu un potential deosebit, mai ales prin prisma posibilitatii  exportului. Daca aveti oarecare indemanare la lucrul manual, veti invata foarte repede sa impletiti cosuri. Nu este foarte greu, ci doar monoton, iar materia prima este la discretie si, cel mai important, o puteti obtine gratis. Sigur, pentru un orasan nu este cea mai recomandabila afacere, dar asta nu inseamna ca nu poate incerca.
 
Este nevoie insa de un spatiu de productie ceva mai mare, daca vreti sa faceti cu adevarat bani. Fiindca pentru a avea export, nu sunt suficiente doar cateva cosuri pe luna. Pe acestea le puteti valorifica la targurile din satele din apropiere. Dar nicio firma straina nu se va deranja pentru 3–4 cosuri. Pentru 30, poate, iar pentru 300, cu siguranta.

Piata cea mai interesata de impletiturile din rachita este Germania. Exista ateliere care au productia pe un an de zile contractata deja. Dar pana acolo, este bine sa o luati incet.

Incepeti prin a deprinde cat mai bine „arta“. Primele cosuri, care cu siguranta nu vor fi foarte reusite, le puteti folosi chiar dumneavoastra. Apoi, pe masura ce „va dati drumul la mana“, puteti iesi cu productia pe piata. La inceput, in targurile care se organizeaza la sfarsit de saptamana in satele din jur.

Dupa ce rezultatele obtinute incep sa fie satisfacatoare (inclusiv in plan material), puteti sa va extindeti. Puteti incerca modele noi, mai complexe, cu sau fara capac, cu impletituri artistice etc., sau chiar mobila.

Pentru consultanta puteti apela la muzeele de etnografie si folclor sau direct la Muzeul Taranului Roman. Specialistii va pot da sfaturi utile si va pot pune in contact cu alti mesteri ori chiar cu eventuali beneficiari. De asemenea, prin ei puteti lua legatura cu diversele organizatii non–guvernamentale care se ocupa cu ajutorarea artizanilor. Un exemplu de astfel de organizatie, este ATA (Aid to Artisans).

Autor: Cristian Banu
 


Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Marian Negrea
Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg Emilia Rosu Vlad Tanasa Dan Popa


Video club