Afla cum sa pornesti afacerea ta, pas cu pas!

de Clubideideafaceri.ro la 09 Ian. 2014

Tags: idee de afacere, afacere, investitie, concurenta, clienti, produs, parteneri de afaceri



Calea unui business de succes in 2015:
Firma de organizari evenimente!

In cateva zile vei sti sa organizezi evenimentul perfect!

>> Click AICI <<

 

Iti oferim 5 intrebari pe care sa le iei in considerare inainte de a investi intr-o noua afacere. Raspunzand la ele, vei afla daca merita sa continui sau sa iti canalizezi energia intr-o noua idee de afacere.


Indiferent daca ai deja propria ta afacere de succes sau esti la inceput de drum, trebuie sa evaluezi in permanenta ideile legate de afacerea ta. Cand avem idei noi, ar fi bine sa raspundem la cateva intrebari simple. Iata 5 exemple de astfel de intrebari care iti vor testa ideea de afacere si care te vor ajuta sa o transpui in realitate:
 
1. Care sunt clientii carora ne adresam?
 
Daca doresti ca un produs sau serviciu sa aiba succes, ar trebui sa gasesti cel putin un client pentru care acesta nu reprezinta ceva nou. Si spre acest tip de client trebuie sa-ti indrepti atentia.
 
Pot fi de asemenea si alte segmente de clienti care probabil vor cumpara produsul sau serviciul oferit, dar daca incerci sa oferi ceva care sa placa tuturor, este posibil sa dai gres.
 
Se identifica numarul de clienti “ideali”, la care se adauga 20% clienti care probabil vor cumpara produsul. De cele mai multe ori vei afla ca tocmai acesti clienti mai putin ideali vor considera produsul tau mai putin atragator decat ai crezut initial.
 
2. Exista deja pe piata produsul sau serviciul pe care intentionati sa-l lanseti?
 
Cei mai multi oameni de afaceri presupun ca cel mai bun raspuns la aceasta intrebarea este “nu”, deoarece cred in mod eronat ca este mai bine sa creezi ceva complet nou decat sa imbunatatesti ceva ce exista deja pe piata.
 
Daca produsul exista deja, acest lucru demonstreaza ca exista cerere pentru acel produs sau serviciu, fapt care iti confera informatii pretioase despre potentialul lui de piata.
 
3. Aduce produsul sau serviciul pe care intentionezi sa-l lansezi ceva nou pe piata?
 
Majoritatea afacerilor de success folosesc aceasta strategie. Daca acesta caracteristica noua este cu adevarat valoroasa, aceasta reprezinta un avantaj in fata competitorilor si va aduce imbunatatiri ofertei aflata deja pe piata.
 
De obicei, valoarea unei idei de afaceri este data de acesta trasatura unica, de aceea este indicat sa-ti canalizezi eforturile in acesta directie, in timp ce de celelalte aspecte se pot ocupa fie partenerii de afaceri sau chiar o firma de outsourcing.
 
 
4. Cum credeti ca vor reactiona competitorii dupa o lansare de succes?
 
Nu te lasa inselat de avantajul celui care face primul pas. Imitarea este cea mai sincera forma de flatare, si in mediul de afaceri, daca nu ai  concurenti insemna ca nu oferi ceva care merita sa fie imitat.
 
Daca ideea de afacere este valoroasa, cu siguranta vei avea concurenti, si ei chiar s-ar putea sa existe deja. Ideea de afacere va fi mai valoroasa daca te concentrezi pe modalitatea care va aduce mai multi clienti, decat sa fiti cel care face primul pas. Daca apare inca un competitor cu aceeasi idee care iti poate lua cu usurinta clientii, atunci nu merita sa investesti in acea directie.
 
5. Cum se poate testa si afla daca merita sa contruiesti o noua structura?
 
Cel mai important este sa eviti aplicarea devizei “daca noi oferim produsul X, vor veni si clientii”. In schimb, concentreaza-te pe gasirea unor modalitati creative de a atrage beta-clienti si sa-ti construiesti afacerea luand in considerare ceea ce au ei nevoie.



Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Dan Popa
Emilia Rosu Ana Steinberg Mihaela Ursuleanu Marian Negrea Vlad Tanasa


Video club