Cafeneaua - un business de succes intr-o industrie in crestere

de Clubideideafaceri.ro la 13 Iul. 2011

Tags: cafenea, business, horeca, afaceri, brand, automate de cafea



Obtine profit din cresterea pasarilor de curte

- investitie mai mult decat accesibila
- piata de desfacere asigurata

>> Click AICI <<

 

Segmentul HORECA a inregistrat o crestere de 70% in ultimii 6 ani, fiind cel mai dinamic sector de consum din Romania. Oamenii prefera tot mai mult sa-si petreaca timpul liber in cafenele si restaurante, decat acasa. De asemenea, multe dintre intalnirile din birourile de afaceri s-au mutat la mesele din cafenele, unde atmosfera este mult mai deschisa si libera.


La inceputul lui 2010, in Romania erau inregistrate 39.000 de restaurante si baruri, cu o cifra de afaceri de 2,5 miliarde de euro (sursa: Oficiul National al Registrului Comertului).

Bucurestiul detine 10% din piata, cu un numar de 1.000 de baruri si aproape 2.500 de restaurante. Cele mai multe unitati de profil se gasesc in judetele Constanta, Timis, Cluj si Iasi, care, alaturi de Bucuresti, detin 30% din piata restaurantelor si barurilor. Judetele codase sunt Giurgiu, cu doar 230 de restaurante si cafenele, Ialomita si Covasna, fiecare gazduind putin peste 300 de unitati de profil. Chiar si in aceste vremuri grele, piata Horeca ramane integra in fata crizei economice, cu scaderi mici si cresteri spectaculoase, de la luna la luna.

Romania si cafenelele ei

Cafeneaua ramane cel mai bun business posibil in industria HORECA. Ea ofera profituri considerabile, chiar si in conditiile actuale ale crizei. Totusi, Romania sta prost la capitolul „numar de cafenele”. La nivel european, exista o cafenea la 2.000 de locuitori. In Bucuresti, raportul este de o cafenea la 7.000 de locuitori. In capitala sunt circa 500 de cafenele, in timp ce Praga are 1.000 si Paris, Londra, cate 3.000.

Ultima perioada a adus cresteri in privinta cafenelelor, atat in Bucuresti, cat si in celelalte orase. Piata a fost invadata de branduri noi de cafea si lanturi de cafenele in diverse forme. Cresterea s-a datorat cererii si faptului ca s-au inmultit spatiile comerciale, mall-urile si birourile. Numarul cafenelelor stradale este mai redus din cauza lipsei spatiului si a chiriilor foarte mari.

Potentialul client al cafenelelor

Conform studiilor, clientii obisnuiti ai cafenelelor sunt cei cu varste cuprinse intre 18-50 de ani, cu studii, aflati in cautarea unor servicii de calitate. Un procent de 50% din clientii cafenelelor este ocupat de oamenii de afaceri.

Consumatorul roman prefera cafeaua amara. Romanii beau mai mult de o ceasca de cafea pe zi. Cu toate acestea, ne pozitionam sub media europeana. 80% dintre romani isi prepara cafeaua la ibric, acasa. Consumul in cafenele si automatele de cafea acapareaza doar 20% din piata.


Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Ana Steinberg
Dan Popa Mihaela Ursuleanu Vlad Tanasa Marian Negrea Emilia Rosu


Video club