5 modalitati de a da start planificarii in afaceri

de Clubideideafaceri.ro la 23 Aug. 2011

Tags: planificare in afaceri, management, analiza swot, strategii de marketing, mesaje de vanzare, canale de vanzare



Ghid practic pentru accesarea fondurilor europene

Obtine ACUM finantare europeana
nerambursabila cu un proiect de nota 10!

>> Click AICI <<

 

Ca manager, esti constient de faptul ca o buna planificare inseamna un mai bun management. Insa nu iti este intotdeauna usor sau comod sa planifici; mereu exista ceva mai urgent de facut si mai mereu esti intrerupt de probleme neprevazute.


Iata 5 modalitati prin care poti incepe sa planifici usor incepand chiar de azi.

1. Fa o analiza SWOT
SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) insemana punctele forte, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile companiei tale.

Analiza SWOT este o modalitate dinamica si interesanta de a iesi din rutina planificarii. Este foarte utila atunci cand este realizata in echipa, asa ca nu te sfii sa iti pui intreaga echipa la treaba chiar in timpul unei sedinte.

Atentie insa! Nu trebuie sa iti petreci intreaga zi facand o analiza SWOT; o ora-doua sunt suficiente. Nu critica parerile celorlalti, doar tine cont de ele.

2. Compara planurile mai vechi cu situatia actuala
Gandeste-te la ce s-a intamplat asa cum ai planificat si la ce nu. Afla de ce. Curand vei incepe sa te gandesti la strategii de marketing, la cote de piata, mesaje de vanzare, clienti, canale de vanzare.

3. Vorbeste cu 10 oameni bine alesi
Este infricosator cat de multi oameni de afaceri isi desfasoara activitatea fara sa discute macar cu un singur client al lor. Majoritatea sunt socati atunci cand o fac, din cauza a ceea ce pot afla.

Asa ca: alege 10 clienti si discuta cu ei despre orice. Nu le lasa impresia ca vrei sa ii interoghezi. Cauta un subiect interesant si vei vedea ca, in scurt timp, ei vor deveni sinceri si iti vor dezvalui parerile lor despre produsele tale.

4. Imagineaza-ti clientul tau ideal
Imagineaza-ti-l, nu il cauta! Da-i un nume, o ocupatie, o familie, masina, muzica preferata si tot tacamul. Alege-i destinatia de vacanta, hobby-urile si emisiunile pe care le urmareste.

Acum imagineaza-ti ca aceasta persoana iti intalneste produsele. Ce parere va avea despre acestea? Dar despre firma ta? Ce le va spune apropiatilor despre ele? Cum te va descrie? Cum te va diferentia?

5. Vizualizeaza un viitor mai bun
Unde crezi ca va fi afacerea ta peste trei ani daca lucrurile merg bine? Cum va arata magazinul, biroul, fabrica ta? Ce vei vinde? Cui vei vinde? Cat de diferita va fi situatia daca lucrurile vor merge asa cum vrei?

Multi numesc asta visare, insa in afaceri inseamna planificare. Viseaza, stabileste pasii de urmat, urmareste si controleaza.



Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Mihaela Ursuleanu
Dan Popa Emilia Rosu Marian Negrea Vlad Tanasa Ana Steinberg


Video club