Cand clientul este pus pe fuga…

de Clubideideafaceri.ro la 03 Aug. 2013

Tags: vanzare, vanzatori, client, vanzari



Paulownia - o afacere din care sa castigi 30.000 euro/ha

Ghid pentru plantatia ta de Paulownia - o afacere cu radacini
viguroase, succes infloritor si roade financiare bogate!

>> Click AICI <<

 


Unii vanzatori raspund obraznic. Altii incearca sa-ti plaseze marfuri expirate. Iar altii pur si simplu nu te baga in seama. Desigur, nu toti vanzatorii sunt la fel, dar comerciantii ar trebui sa fie mai atenti atunci cand angajeaza oameni pentru aceste posturi. Fiindca acesti oameni, pe langa faptul ca aduc pierderi firmei, creeaza si senzatia ca atitudinea lor in relatia cu clientii e aceeasi cu a sefului lor.


Intamplarile care urmeaza sunt reale. Si ele arata, din pacate, ca profesionalismul in vanzari este o mare necunoscuta pentru foarte multi patroni.
 
Clientul? Ce pisalog...
Dl si dna X viziteaza un magazin de mobila. Atentia le este atrasa de niste suporturi suspendate pentru televizoare si cauta cu privirea vanzatoarea cea mai apropiata, ca sa ceara niste lamuriri. Si gasesc o vanzatoare, care este insa un monument al plictiselii.

‘Fiti amabila’, intreaba ei, ‘aceste doua modele, practic identice, au preturi foarte diferite. In ce consta diferenta?’. Singurul raspuns pe care-l primesc e o ridicare din umeri si o strambatura elocventa, gen ‘nu sunt eu producatorul, ce ma-ntrebati pe mine?’.
 
‘Modelul acela mai ieftin, il aveti si pe negru?’, continua sotii X. ‘Ar trebui sa verific...’, raspunde vanzatoarea, aratand spre usa depozitului, la cativa metri in spatele ei. ‘Va rog’. ‘Da’ sunteti siguri ca vreti sa cumparati?’. ‘Nu stim... Vedem...’. ‘Atunci mai uitati-va la asta expus si, daca-l vreti cu adevarat pe negru, ma duc si in depozit.’ Se-ntelege ca n-are nici cel mai mic chef sa faca asta. Dl si dna X se mai uita vreun minut la suportul de televizor, dupa care, inca nehotarati, se gandesc sa afle totusi daca magazinul are sau nu modelul dorit de ei. Se-ntorc si o gasesc pe vanzatoarea de mai devreme sporovaind cu o colega. O roaga sa verifice in depozit, dar colega ei se grabeste sa o ‘ajute’: ‘Da’ mi se pare ca nici nu avem pe negru!’. Sotii X decid sa lase totul balta.
 
Morala:
Ajutorul dat clientului este un lucru care i se cuvine. Iar client nu este doar cel care scoate banii din portofel si plateste; client este si acela care solicita informatii azi ca sa cumpere maine.
 
Nu puneti mana!
Magazinul despre care vom vorbi in continuare este caracterizat de faptul ca spatiul este folosit la maximum. Peste tot vezi etajere pe care stau produse gen bibelouri, dragute si interesante, foarte potrivite pentru un cadou.

O clienta se opreste in fata unei asemenea etajere si ia in mana un borcanas colorat, a carui eticheta anunta ca inauntru e o jucarie-surpriza. Femeia are clar intentia sa-l cumpere, dar mai inainte, firesc, ar vrea sa afle ce contine. Nu apuca insa sa deschida borcanasul: vocea grosolana a unui supraveghetor se face auzita in tot magazinul – ‘Pentru cumparat mergeti la tejghea, ala-i doar de expozitie!’ –, astfel incat personajul nostru devine, fara voie, obiectul atentiei generale. Pusa intr-o asemenea situatie penibila, clienta asaza la loc obiectul pe etajera si raspunde la fel de sonor: ‘Nu va fi nici o cumparare!’. Dupa care iese din magazin.
 
Morala:
Amabilitate inainte de orice. Produsele se expun tocmai pentru a fi vazute, atinse, studiate. In afara de asta, orice informatii sau observatii trebuie aduse la cunostinta clientilor cu bunavointa, cu amabilitate, evitand cu orice pret ca acestia sa se simta jigniti.
 
Chelnerita-scorpie
Un grup de vreo noua tineri, baieti si fete, intra intr-un bar si se asaza la o masa, binedispusi. O chelnerita se apropie sa ia comanda. Toti comanda cate ceva, mai putin una din fete, care nu are chef sa bea nimic. ‘Trebuie sa luati ceva...’, insista chelnerita. ‘Consumatia este obligatorie?’. ‘Nu, dar daca vreti sa stati jos, trebuie sa consumati...’, explica chelnerita, fara sa-si dea seama ca se contrazice.
 
Fata se arata nedumerita de o asemenea politica a barului, dar raspunsul plin de tact pe care-l primeste o lasa perplexa: ‘Eu cand stiu ca n-am bani nu m-apuc sa cutreier localurile!’. Resemanta, tanara comanda o apa minerala, pe care stie sigur ca n-o va bea. Cand vine cu bauturile, chelnerita mai are o surpriza: trei dintre sucurile de fructe comandate (diferite) sunt puse in pahare inchise la culoare, astfel ca nimeni nu-si poate da seama care e paharul lui.
 
‘Mirositi-le!’, vine solutia din partea chelneritei, care pleaca razand, avand convingerea ca a fost extrem de spirituala. Iar cateva minute mai tarziu, acelasi personaj ofera o ultima dovada de profesionalism: se apropie de masa tinerilor, cu o bere pe tava, si intreaba cu o nonsalanta studiata – ‘E a voastra? Spuneti ca da, nu stiu cum sa scap de ea...’. Fara comentarii.
 
Morala:
Mare atentie la oamenii pe care-i angajati, mai ales daca eo trebuie sa lucreze direct cu clientii. Merita sa scoti un local de pe lista preferintelor tale pentru lucruri mult mai marunte decat cele descrise mai sus.
 
Ocaua mica (varianta moderna)
Dl Y frecventeaza periodic un anumit supermarket pentru a-si cumpara gustari. Intr-una din aceste vizite, descopera o oferta foarte tentanta: niste cutii cu bomboane de lux, la un pret extrem de convenabil. Dl Y nu sta mult pe ganduri – ia o cutie, o pune in cosul pentru cumparaturi si, in timp ce asteapta la coada la casa, mai studiaza putin cutia.

Surpriza! De pe fundul cutiei a fost dezlipita eticheta cu data expirarii produsului. Intrigat, se intoarce la raftul respectiv si verifica si alte cutii: acelasi rezultat. Evident, bomboanele sunt expirate, de aceea si pretul este atat de avantajos. Dl Y se grabeste sa plece din magazin, nu inainte de a intoarce cu fundul in sus cat mai multe cutii, pentru ca si alti potentiali cumparatori sa observe inselatoria. In urma lui, un supraveghetor care a urmarit toata scena se apuca le-ntoarca la loc...
 
Morala:
Comerciantul care inseala risca mult si nu ajunge departe. Cine vinde cu bunastiinta alimente expirate se cheama ca atenteaza la sanatatea publica, iar asta inseamna puscarie.


 

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Vlad Tanasa
Ana Steinberg Mihaela Ursuleanu Marian Negrea Dan Popa Emilia Rosu


Video club