Cum sa obtii o crestere cu 100% a profitului anual!

de Clubideideafaceri.ro la 18 Mai 2015

Tags: profit, profit anual, afaceri, afacere, costuri, scaderea costurilor, cifra afaceri



Ghid practic pentru accesarea fondurilor europene

Obtine ACUM finantare europeana
nerambursabila cu un proiect de nota 10!

>> Click AICI <<

 

Atunci cand vindeti un produs, intervin niste costuri directe si niste costuri indirecte. Costurile directe se refera la cheltuielile pe care le faceti strict pentru a incheia vanzarea respectiva: costul produsului in sine, reclama, telefoanele pe care le dati potentialului client etc. Se observa ca aceste costuri directe sunt proportionale cu volumul vanzarilor (cu cat vindeti mai mult, cu atat cresc aceste costuri), din acest motiv ele se mai numesc si costuri variabile.


Imbunatatirea cu numai 5% a 4 elemente care tin de costuri inseamna in final o schimbare majora a volumului profitului. Sa vedem in continuare cum. Costurile indirecte nu au insa nici o treaba cu volumul vanzarilor. Aici intra chiria spatiului, lumina, salariile, adica lucruri pe care, indiferent daca vindeti sau nu, tot trebuie sa le platiti. Ele se mai numesc si costuri fixe.

Coroborand acum aceste doua elemente (costurile directe si cele indirecte) cu alte doua elemente de care ne-am ocupat mai sus si care se refera la incasari (numarul de comenzi si volumul fiecarei comenzi), ajungem la o alta observatie, extraordinar de importanta, legata de cresterea profitului: o schimbare relativ minora, de numai cateva procente, a marimii oricaruia dintre aceste patru elemente inseamna in final o schimbare majora a volumului profitului.

Ca sa intelegeti mai bine, sa luam un caz concret: magazinul X serveste zilnic cca 40 de clienti, valoarea medie a comenzii lansate de fiecare dintre acestia fiind de 10 $. Magazinul este deschis 300 de zile pe an, ceea ce inseamna 12.000 de clienti serviti. Costurile directe sunt 50% din cifra de afaceri inregistrata, iar costurile indirecte se ridica la aproximativ 45.000 $/an.

Astfel:
- valoarea medie a unei comenzi..........10 $;
- numarul de comenzi intr-un an.......12.000;
- cifra de afaceri anuala...............120.000 $;
- costuri directe..............................60.000 $;
- costuri indirecte...........................45.000 $;
- profit anual................................15.000 $;

Sa presupunem acum ca cele patru elemente mentionate anterior se modifica fiecare cu numai 5%. Adica: valoarea medie a unei comenzi creste de la 10 la 10,5 $, numarul de comenzi creste de la 40 la 42 pe zi, costurile directe scad de la 50% la 45% din cifra de afaceri, iar costurile indirecte scad de la 45.000 la 42.750 $. Tabelul de mai sus devine:

- valoarea medie a unei comenzi...... 10,5 $;
- numarul de comenzi intr-un an.......12.600;
- cifra de afaceri anuala...............132.300 $;
- costuri directe..............................59.535 $;
- costuri indirecte...........................42.750 $;
- profit anual............................... 30.015 $;

Asadar, imbunatatind cu numai 5% cele patru elemente, s-a obtinut o crestere cu 100% a profitului anual! Desigur, in termeni reali, o modificare pozitiva a unuia dintre cele patru elemente poate avea un impact negativ asupra unuia dintre celelalte elemente: de exemplu, daca urmariti sa cresteti valoarea medie a unei comenzi, puteti obtine aceste rezultat pur si simplu prin cresterea preturilor, dar asta ar putea conduce la scaderea numarului de clienti si, deci, a numarului de comenzi.

Totusi, aceasta scadere a numarului de clienti este putin probabila: un client nu va sari imediat in bratele concurentei doar pentru ca ati marit pretul; el va analiza mai intai calitatea ofertei dvs., comparand-o cu cea a ofertei concurentei, si se va gandi serios si la efortul pe care l-ar implica acomodarea lui cu sistemul de lucru al unei noi firme.



Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Emilia Rosu
Vlad Tanasa Marian Negrea Dan Popa Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg


Video club