Cum sa-ti elaborezi strategia de afaceri in 5 pasi

de Clubideideafaceri.ro la 07 Sep. 2015

Tags: afaceri, strategie de afaceri, afacere, concurenti, piata, management



Ghid practic pentru accesarea fondurilor europene

Obtine ACUM finantare europeana
nerambursabila cu un proiect de nota 10!

>> Click AICI <<

 

Primul pas pentru elaborarea unei strategii a managementului in cadrul oricarei firme consta in definirea clara a pietelor pe care intreprinderea isi propune sa concureze.



2. Etapa urmatoare a elaborarii unui management strategic consta in identificarea principalilor concurenti pentru fiecare segment de piata atacat. Repartizarea precisa a firmelor existente pe sectoare de activitate abordand segmente diferite ale pietei permite adeseori identificarea unor concurenti surprinzatori si neasteptati.

Chiar daca cel care conduce o firma poate cunoaste anumite elemente despre concurentii cu care se intalneste pe pietele sale traditionale, informatiile sale despre concurentii de peste hotare sunt, de regula, foarte sarace. Or, daca exista un concurent care are un raport de calitate-pret mai bun in sectorul in care firma isi desfasoara activitatea, aceasta o poate pune in dificultate.

Este, de aceea, esential ca directorul societatii sa foloseasca toate sursele de informatii despre concurentii sai traditionali si mai ales despre cei neasteptati. in acest sens, nu este lipsit de interes de a afla pretul ciupercilor pe piata internationala, modalitatile de prezentare etc.

Altfel, va puteti trezi cu un import masiv, ieftin, care va va scoate de pe piata. In general, responsabilii cu managementul strategic al unei firme, impreuna cu cei care raspund de relatiile cu clientii, sunt la curent cu punctele forte si cele slabe ale concurentilor. In caz contrar, inseamna ca exista o insuficienta clara a serviciului comercial.

A cere serviciului comercial sa clarifice aspectele legate de concurenta, mai ales de cea neobisnuita, este o componenta a competitiei si calitatilor de conducator ale unui patron sau director experimentat.

3. Directorul trebuie, de asemenea, sa studieze baza pe care se va desfasura concurenta intre afaceri pe piata stabilita. In acest domeniu, imperativele pietei sunt cele care decid.

Imperativele pietei clasice includ pretul, serviciul, calitatea, disponibilitatea si renumele firmei. Aceste exigente trebuie clasificate in functie de importanta lor pe segmentul respectiv al pietei si trebuie sa se actioneze in functie de punctele forte si slabe proprii si ale concurentei. Din aceasta analiza pot fi descifrate proiectele de ameliorare a pozitiei firmei pe segmentul pietei stabilite.

Dupa ce a analizat punctele forte si slabe ale unor concurenti si i-a clasificat in raport cu exigentele competitivitatii, conducerea firmei va trebui sa puna la punct un plan care sa ia in consideratie atat elementele de competitivitate care o dezavantajeaza fata de concurenta, cat si pe acelea care o avantajeaza.

Aceasta sarcina il obliga pe conducatorul firmei care elaboreaza strategia managementului sa integreze elementele de mai sus, sa dea dovada de creativitate si origina litate pentru a echilibra actiunile in scopul cresterii competiti vitatii cu resursele de care dispune intreprinderea.

O metoda care poate sa dea rezultate este aceea de a clasifica in ordine si de a compara propriile elemente de competitivitate cu cele ale concurentilor pentru a descoperi segmentul in care trebuie actionat: raporturi cu personalul, costuri, calitate, promovare etc.

4. In sfarsit, patronul, impreuna cu echipa sa, trebuie sa se concentreze asupra elaborarii unui plan de actiune care sa asigure firmei o pozitie privilegiata in raport cu concurentii sai traditionali, dar si cu noi concurenti care ar putea sa apara pe piata.

Componentele acestui plan trebuie sa asigure dezvoltarea intreprinderii, insuflandu-i forta de a-si depasi concurentii, tocmai pentru ca insusi patronul sau directorul au aceasta vointa.

5. Este, de aceea, necesar nu numai ca el sa dispuna de capacitatea de a elabora un asemenea plan pe baza evaluarii mediului concurential, ci de aceea de a transmite intregii sale echipe ideea necesitatii absolute de a castiga lupta.

Este nevoie de o motivatie foarte puternica pentru a convinge personalul,  nu numai ca ei sunt in masura sa castige, ci si ca firma este obligata sa castige, daca vrea sa supravietuiasca, si ca fiecare membru al personalului este interesat in aceasta.





Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Marian Negrea
Vlad Tanasa Dan Popa Emilia Rosu Ana Steinberg Mihaela Ursuleanu


Video club