10 semne care arata ca folositi social media pentru afaceri in mod gresit

de Clubideideafaceri.ro la 05 Ian. 2015

Tags: afacere, afaceri, social media, canale sociale, facebook, marketing



Calea unui business de succes in 2015:
Firma de organizari evenimente!

In cateva zile vei sti sa organizezi evenimentul perfect!

>> Click AICI <<

 

Exista o mare diferenta intre a folosi un profil social media pentru ca aceasta este asteptarea de facto in afaceri in ziua de azi si a construi un mediu social care sa contribuie la scopurile afacerii tale.


Oricare din urmatoarele 10 semne poate sa iti indice ca te apropii tot mai mult de primul scenariu:

1. Nu actualizezi regulat.
Cel mai mare pacat pe care il comit persoanele care se ocupa de marketing este cel de a nu avea un program regulat de postari. Daca fanii vad ca profilul nu este actualizat cateva zile la rand (sa nu vorbim de saptamani sau luni la rand), vor renunta la obiceiul de a va urmari afacerea.

2. Nu obtineti cititori. Incercati sa veniti cu ceva nou care angreneaza mai multi oameni din mai multe zone geografice.
Emiteti in loc sa angrenati. Suna ca un cliseu, dar social media se refera la conversatie. Daca emiteti constant – adica va scrieti gandurile in format digital intr-un singur mod – pierdeti beneficiile care pot veni dintr-o angrenare adevarata.

3. Folositi profilurile sociale pe post de anunturi.
Nu trebuie sub nicio forma sa va tratati profilurile sociale ca pe un mod de a va vinde discursurile si mesajele de marketing. Continutul pe care il impartasiti in retelele sociale trebuie sa fie informativ, antrenant, distractiv si/sau conversational Autopostati actualizari pe toate profilurile sociale.

4. Tipul de continut care functioneaza pe Facebook este diferit de cel de pe Twitter, care – din nou – este diferit de cel care se adreseaza Pinterest, Google+ si altor retele sociale. Daca autopostati o singura actualizare pe toate canalele sociale, ratati sansa de a va conecta eficient cu fanii de pe fiecare site.

5. Nu ati stabilit linii directoare de branding social.
O parte a brandingului eficient este stabilirea unor linii directoare care dicteaza cum controlezi imaginea companiei in public – si social media nu ar trebui scuzata de la acest proces. Un document cu linii directoare ale unui brand bun va include indrumari pentru toate cele ce urmeaza (printre altele care pot fi relevante pentru compania dumneavoastra.

6. Folositi strategia „post dupa post”.
Desi poate parea ca social media este o activitate de moment, companiile care obtin cele mai bune rezultate sunt cele care dezvolta o strategie globala pentru a relationa cu cititorii. Daca afacerea dumneavoastra nu are acest lucru stabilit, investiti putin timp pentru a pune la punct scopuri de social media care va vor ghida posturile individuale zilnice.

7. Ignorati (sau stergeti) comentariile negative.
Indiferent de cat de „buna” este compania dumneavoastra, exista si pareri contra. si atunci cand apar, exista o singura cale de a le raspunde. in loc sa le ignorati – sau mai rau, sa le stergeti – mesajele, oferiti scuze sincere, o explicatie candida pentru ce s-a gresit si pentru masurile pe care planuiti sa le luati pentru a compensa clientul ofensat sau pentru a va asigura ca greseala nu se va
repeta pe viitor.

8. Nu raspundeti prompt clientilor.
Conform unui studiu condus de Social Habit, 32% din clientii care cauta suport pe canalele sociale se asteapta la un raspuns in 30 de minute indiferent de cum a fost facut contactul initial – chiar daca a fost facut in afara programului.

Concluzia? Cand un client pune o intrebare, trebuie sa raspundeti repede. Daca monitorizarea profilurilor individuale este greoaie, ganditi-va la ajutoare precum Hootsuite (gratuit) sau Sprout Social (planurile incep de la 39$/luna) pentru a simplifica procesul.

9. Nu monitorizati rentabilitatea investitiilor.

10. In cele din urma, luati aminte ca desi conversatiile social media sunt importante, afacerea dumneavoastra trebuie sa primeasca o valoare tangibila in urma acestor eforturi – si veti sti daca primiti mai mult decat oferiti doar daca faceti un calcul ROI. Indiferent de rezultatul pe care sperati sa il obtineti prin marketing online, exista o cale de a urmari si cantari eforturile dumneavoastra pentru a va asigura ca resursele sunt alocate inteligent.
Octavian Dinu


Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Vlad Tanasa
Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg Emilia Rosu Dan Popa Marian Negrea


Video club