4 aspecte esentiale ale planului de marketing

de Clubideideafaceri.ro la 12 Feb. 2014

Tags: plan de marketing, promovare afacere, clienti-tinta, dezvoltarea afacerii, analiza afacerii



Calea unui business de succes in 2015:
Firma de organizari evenimente!

In cateva zile vei sti sa organizezi evenimentul perfect!

>> Click AICI <<

 

Planul de marketing poate fi conceput fie ca un document de sine statator in vederea lansarii produselor noi sau pentru atragerea clientilor, fie ca parte componenta a unui plan de afaceri.


Un plan de marketing nu este necesar sa aiba peste 100 de pagini, sunt suficiente 20 sau 30 de pagini pentru a descrie in amanunt produsele pe care intentionezi sa le lansezi, potentialul pe care acestea il pot avea pe piata, clientii carora te adresezi, motivul pentru care crezi ca se vor vinde si o evaluare a  situatiei financiare dar si a rentabilitatii afacerii tale.

1. Ce reprezinta planul de marketing?

Planul de marketing este un document in care se regasesc actiunile care trebuie intreprinse in legatura cu produsele sau serviciile pe care le vei lansa. Acesta va pune accent pe strategiile de promovare, va indica motivul pentru care clientii vor cumpara acele produse sau servicii si modalitatea prin care le vei promova audientei-tinta.

2. Elemente decisive ale planului de marketing

Aici ne referim la 4 cei factori determinanti pentru dezvoltarea corespunzatoare a unei afaceri, si anume: produsul, amplasarea, promovarea si pretul. Acestea sunt parte integranta a planului care se refera la ceea ce reprezinta produsele tale si cum sunt ele percepute de catre clienti, locatia de unde acestia vor veni sa cumpere produsul, pretul (in raport cu piata dar si cu preturile celorlalti concurenti) si cum vor fi toate acestea comunicate si promovate utilizatorului final.

3. Cercetarea de piata

Cercetarea de piata este procesul prin care  afli daca oamenii isi doresc ceea ce tu oferi. In realitate ar trebui sa fie de fapt invers, in sensul ca tu trebuie sa concepi un produs de care oamenii au nevoie, dar majoritatea antreprenorilor nu-si incep afacerea in acest mod. De asemenea, cu ajutorul cercetarii de piata vei afla daca exista cerere pentru produsul sau serviciul respective, astfel incat acesta sa genereze profitul necesar pentru a-ti continua afacerea. Printr-o simpla cautare pe internet te poti pune la curent cu cercetarile de piata pe care le-au intreprins alte companii. Mai intai, insa, ar trebui sa faci o cercetare preliminara asupra produselor sau serviciilor oferite adresandu-te clientilor potentiali. Incearca sa afli parerea lor sincera si cu siguranta vei afla detalii la care nu te-ai gandit pana acum.

4. Structura planului de marketing

Majoritatea planurilor de marketing se aseamana cu planurile de afaceri. Structura acestora este aproape identica si cuprinde urmatoarele sectiuni:

- Cuprinsul planului;
- Analiza externa ( cu privire la oportunitati dar si amenintari);
- Analiza interna ( cu privire la punctele forte ale afacerii dar si punctele slabe);
- Analiza SWOT ( include rezulatatele celor doua analize mentionate anterior)
- Obiective generale ale promovarii;
- Planificarea strategiei;
- Analiza financiara.

In cadrul analizei SWOT sunt incluse atat punctele forte cat si cele slabe din analiza interna, dar si oportunitatile si amenintarile din analiza externa referitoare la piata pe care vei active si competitorii existenti. Analiza interna este responsabilitatea ta directa deorece tu detii controlul companiei. In schimb,  nu este posibil sa controlezi factorii externi care-ti influenteaza afacerea, dar ii poti modifica intr-o anumita masura. Cum? Prin aplicarea de strategii de marketing si investitii. In general, o schema simpla este suficienta pentru desfasurarea acestei analize. Planurile tactice vor face referire la urmatoarele aspecte:

- capitalizarea punctelor forte;
- depasirea eventualelor puncte slabe (daca este necesar);
- investiii in oportunitatile oferite de  catre piata;
- diminuarea eventualelor amenintari.

Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Ana Steinberg
Vlad Tanasa Dan Popa Mihaela Ursuleanu Marian Negrea Emilia Rosu


Video club