Cum sa creezi un plan de marketing reusit in 5 pasi

de Clubideideafaceri.ro la 08 Sep. 2014

Tags: plan de marketing, marketing, strategie de marketing, planificare marketing



Obtine profit din cresterea pasarilor de curte

- investitie mai mult decat accesibila
- piata de desfacere asigurata

>> Click AICI <<

 

Planul de marketing este un document in care se regasesc actiunile care trebuie intreprinse in legatura cu produsele sau serviciile pe care le vei lansa. Acesta va pune accent pe strategiile de promovare, va indica motivul pentru care clientii vor cumpara acele produse sau servicii si modalitatea prin care le vei promova audientei-tinta.


Iti recomandam sa aplici urmatorii cinci pasi pentru a dezvolta un plan de marketing reusit:

1. Analizeaza afacerea
Primul pas in definirea strategiei de marketing este sa analizezi mediul intern al afacerii tale pentru a descoperi care sunt punctele tari si punctele slabe.
 
O buna cunoastere a business-ului este esentiala pentru conturarea strategiei de marketing potrivite, fiecare afacere fiind unica. 
 
2. Analizeaza mediul extern
Urmatorul pas este sa analizezi mediul extern afacerii tale pentru a descoperi  oportunitatile si amenintarile. Daca in pasul anterior ai analizat elementele care tin de afacerea ta, acum este necesar sa te gandesti la cele din exterior pe care nu le  poti controla, insa pe care le poti utiliza in avan tajul tau. 

3. Dezvolta strategia de marketing
In acest moment detii informatii cu privire la mediul intern si extern al business-ului tau. Reuneste prioritatile alese pentru a stabili care este punctul in care iti doresti sa ajungi prin implementarea strategiei tale de marketing.
 
Retine faptul ca strategia se refera la actiuni pe termen mediu si lung. De exemplu, crearea unei pagini pe o retea de socializare nu poate fi considerata o strategie, insa poate fi o parte componenta a acesteia. Cu alte cuvinte, crearea paginii poate contribui la scopul pe termen lung de a devein cunoscut in online.
 
Iti recomandam ca strategia de marketing sa urmareasca cei patru P:

• Produs: design, tehnologii utilizate, nevoile pe care le satisface. Este important sa ai produsul sau serviciul potrivit cu piata.
• Promovare: reclama, relatiile publice, publicitatea si vanzarile personale.
 
Este necesar sa creezi imaginea potrivita asupra firmei si produselor tale in mintea clientilor.

• Pret: modalitatea de stabilire a pretului, dis count-uri.

Pretul optim este cel perceput de clienti ca fiind unul corect pentru beneficiile pe care le obtin. 

• Plasare: modul in care produsul ajunge la client. Canalele de distributie trebuie sa plaseze produsul in locurile de unde clientul il poate achizitiona cu usurinta.

4. Stabileste pasii de implementare a strategiei de marketing 

In aceasta etapa trebuie sa definesti etapele necesare pentru ca strategia ta sa devina realitate.
Indiferent de ordinea activitatilor, iti recomandam sa iei in considerare urmatoarele elemente: instrumentele de promovare utilizate, bugetul disponibil si modul in care acesta este alocat pe fiecare activitate, definirea sarcinilor pentru persoanele implicate.

5. Monitorizeaza si actualizeaza planul de marketing
La fel ca in cazul unui plan de afaceri, iti recomandam sa monitorizezi modul in care strategia de marketing este implementata si sa o adaptezi la noile conditii.
 
Este foarte probabil sa fie nevoie sa adaptezi pasii initiali, pentru ca afacerile sunt dinamice, iar schimbarile apar  des. Ipotezele tale initiale se pot schimba pe masura ce afacerea evolueaza.
 
De asemenea, unele actiuni planificate pot sa nu aiba rezultatele asteptate. Prin parcurgerea pasilor descrisi anterior, vei dezvolta un plan de marketing util si pe care il poti aplica imediat astfel incat sa imbunatatesti rezultatele afacerii tale.

Autor: Teo Manole


metode de marketing pentru o afacere mica?
cum sa fac planificarea de marketing a afacerii?
Construim planuri de afaceri pentru investitori
cum sa reduc cat mai mult costurile de marketing?
Strategii de marketing pe timp de criza
strategii de marketing pentru promovarea unei cafenele
este important marketingul in afacerile mici?

 


Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Mihaela Ursuleanu
Dan Popa Vlad Tanasa Marian Negrea Ana Steinberg Emilia Rosu


Video club