Este cu adevarat necesara cercetarea de piata?

de Clubideideafaceri.ro la 05 Mai 2014

Tags: cercetare de piata, idei de afaceri, clienti potentiali, beneficii, afacere mica



Ghid practic pentru accesarea fondurilor europene

Obtine ACUM finantare europeana
nerambursabila cu un proiect de nota 10!

>> Click AICI <<

 

Poate ca esti convins ca afacerea ta va avea succes, insa daca nu testezi ideea de afacere inainte de demarare inseamna ca iti place foarte mult sa risti. Chiar daca parerile celor din jurul tau iti dau de inteles ca lucrurile vor merge din ce in ce mai bine, afla ca exista ceva care te poate ajuta in privinta ofertei si a vanzarii in mod eficient.


Importanta cercetarii de piata
 
Cu mult inante de a face primii pasi seriosi pentru a demara afacerea, afla parerea clientilor potentiali cu privire la produsele sau serviciile pe care intentionezi sa le oferi. Afla daca ar cumpara la preturile propuse de tine, si daca raspund afirmativ, ce fel de produse si cand le-ar cumpara. Intreaba-i ce le place si ce nu le place la competitorii tai, deoarece aceste aspecte ar putea constitui lectii importante pentru tine.
 
Obtinerea unui feedback inainte de lansarea afacerii iti permite sa faci schimbari (mici sau mari) astfel incat oferta ta sa fie cat mai aproape de cererea de pe piata. Este mai usor sa aduci schimbari inainte de lansarea afacerii ca urmare a cercetarii pietei, decat sa incerci sa convingi consumatorii sa cumpere ceva ce nu vor. A doua varianta este practic imposibila.
 
Cercetare de piata simpla, fara costuri ridicate
 
Sunt putine afaceri de dimensiuni reduse care trebuie sa plateasca o firma de consultanta pentru o cercetare de piata. Exista multe tehnici simple, care nu presupun costuri ridicate pe care le poti pune in aplicare. De exemplu, daca doresti sa deschizi un magazin si vrei sa afli cati oameni trec pe acolo, pur si simplu stai langa locul respectiv si ia notite. Repeta exercitiul in momente diferite ale zilei si ale saptamanii pentru o imagine de ansamblu. Ai putea sa opresti in mod politicos trecatorii. Informeaza-i ca intentionezi sa deschizi un magazin in apropiere si intreaba-i ce produse ar dori sa gasesca acolo. Nu uita sa afli ce parere au despre preturile propuse de tine.
 
In schimb daca ai o afacere mai bine nisata, contacteaza-i direct pe clientii-tinta. Daca intentionezi sa vinzi altor afaceri, intreaba-i daca sunt dispusi sa va intalniti pentru a le spune mai multe despre afacerea ta si ce beneficii le poate aduce aceasta colaborare. Nu uita sa afli detalii despre preturile oferite. Produsele si serviciile tale pot fi excelente, dar daca potentialii tai clienti nu si le pot permite sau nu vor plati, afacerea ta va esua.
 
Cum sa transpui in fapte feedback-ul pozitiv, dar si  pe cel negativ
 
Daca raspunsul venit din partea clientilor este afirmativ, este in regula. Poate ca ai o parere intemeiata despre afacerea ta pana la urma (cu toate ca nimeni nu poate garanta acest lucru). Nu ignora reactiile negative atat timp cat ele sunt fondate si nu cauta scuze daca esti criticat. Asculta toate reactiile primite si pune-le in aplicare atunci cand e cazul.
 
Intra in legatura cu o parte reprezentativa a clientilor tai potentiali, nu doar cu prietenii si familia ta. In functie de tipul tau de afacere, va fi nevoie sa faci acest lucru in momente diferite, in zile diferite si chiar in locuri diferite.
 
Compara afacerea ta cu cele ale competitorilor
 
De asemenea, ar trebui sa afli ce ofera competitia, in ce momente, in ce locatii, sub ce forme si la ce pret. Dupa ce afli aceste detalii, iti poti face idee daca puteti concura sau nu.
 
Acest lucru poate insemna sa te plimbi pur si simplu prin zona in care intentionezi sa-ti deschizi afacerea. Poti sa te comporti ca un client obisnuit si sa faci o vizita la sediul concurentilor pentru a vedea ce au ei de oferit. Poti sa navighezi pe site-urile lor sau sa-i suni pentru a cere un pret pentru serviciile lor sau produsele lor. O simpla verificare in ziarul local sau pe un site director de afaceri iti poate asigura o lista cu competitorii tai, in timp ce cautarea online iti poate face acesta sarcina mai usoara. Daca deja ai cateva contacte pe care sa le folosesti, cu atat mai bine.
 
Functionalitatea unei cercetari de piata nu este indeplinita in totalitate pana nu pui in aplicare ceea ce ai descoperit. Cu cat afli mai multe informatii, cu atat scad sansele de a demara o afacere care sa nu se dezvolte.
 
Ce tehnici prezentate aici se potrivesc afacerii tale?

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Emilia Rosu
Ana Steinberg Mihaela Ursuleanu Marian Negrea Dan Popa Vlad Tanasa


Video club