Intentionezi sa lansezi un nou produs? Iata 5 pasi pentru o lansare memorabila

de Clubideideafaceri.ro la 02 Apr. 2014

Tags: lansare de produs, afacere, obiectivele afacerii, audienta-tinta, concept



Calea unui business de succes in 2015:
Firma de organizari evenimente!

In cateva zile vei sti sa organizezi evenimentul perfect!

>> Click AICI <<

 

Daca afacerea ta se pregateste sa aduca pe piata un produs nou, probabil ca deja te-ai gandit cum il vei lansa. Acest lucru iti va da sansa ca produsul sa atraga atentia clientilor si sa impresioneze chiar de la inceput. Si cum prima impresia conteaza, este destul de greu sa corectezi o lansare de produs daca nu a mers tocmai bine.


Dupa cum spun specialistii in marketing, lansarile de produs pot induce in eroare, spre deosebire de alte instrumente de promovare. De fapt, ai o singura sansa sa-ti atingi obiectivul. Nu este loc de testare si modificare a tacticilor.
 
Iata 5 pasi care te vor ajuta sa pregatesti o lansare memorabila, indiferent de bugetul pe care doresti sa-l aloci:
 
1. Identifica obiectivul:  
 
Este imposibil sa spui ce este succesul cu adevarat fara sa precizezi unde vrei sa ajungi. Cand vorbim de o lansare de produs, scopul acesteia va avea o dimensiune mai mica decat obiectivele afacerii. Sau poate va servi intr-o oarecare masura ca treapta spre atingerea obiectivelor majore ale afacerii. Printre acestea se numara marirea bazei de clienti si cresterea vizibiliatii pe piata, fie a produsului sau a afacerii.
 
2. Determina audienta careia te adresezi dar si mesajul catre aceasta
 
Ar trebui sa detii cel putin informatii generale legate de audienta – tinta. Ne referim la informatii demografice, de ce au nevoie de produsul tau, ce anume le influenteaza decizia de cumparare, ce fel de mijloace de informare folosesc si oricare alta informatie care are relevanta cand vine vorba de produsul tau. Dupa ce ai stabilit profilul audientei, creaza acele mesaje care oglindesc valorile profunde ale produsului tau.
 
3. Creaza un concept al lansarii
 
Conceptul lansarii are legatura cu fiecare aspect al lansarii. Ar trebui sa fie clar si  sa spuna povestea produsului sau afacerii tale. Ca sa dezvolti un concept, gandeste-te la modalitati de a transforma in realitate valorile esentiale ale produsului tau cum ar fi o oferta speciala pentru parinti cu copii la gradinita. Intreaba-te ce ai putea sa faci ca sa atragi audienta, sa o determini sa foloseasca retelele de socializare sau sa atragi atentia mijloacelor de comunicare: radio, televiziune, presa online sau offline.
 
4. Dezvolta tactici diferite in functie de canalul de comunicare
 
Gandeste-te pe ce canale vei vinde si vei promova lansarea luand in considerare unde isi petrece timpul audienta ta, atat in mediul online cat si in cel offline. Acest lucru poate insemna sa alegi anumite pagini din retelele de socializare, sa planuiesti o lansare de produs sau sa creezi o declaratie pentru site-urile sau blogurile pe care la citeste audienta ta tinta. Dupa ce te-ai hotarat asupra acestor aspecte, stabileste un grafic pe care sa-l urmezi pana in momentul lansarii.
 
5. Organizeaza rezultatele obtinute
 
Trece din nou in revista obiectivele afacerii si masoara rezulatele obtinute conform acelor obiective. Probabil vei dori sa faci saptamanal aceste masuratori ale rezultatelor, urmarind schimbarile aparute de la o luna la alta pe masura ce trece timpul.  Le poti separa in functie de canal, daca este posibil, ca sa afli care dintre acestea atrag audienta. O alta optiune ar fi sa urmaresti numarul de vizualizari al site-ului afacerii tale, numarul vizitatorilor sau de cate ori a fost distribuita informatia referitoare la afacerea ta pe retelele de socializare.  

Articole conexe:

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Marian Negrea
Vlad Tanasa Mihaela Ursuleanu Dan Popa Ana Steinberg Emilia Rosu


Video club