Puncte esentiale ale planului de afaceri: determinarea segmentului de piata

de Clubideideafaceri.ro la 16 Ian. 2014

Tags: plan de afacere, clienti, segment de piata, dezvoltare profitabila, marketing



Obtine profit din cresterea pasarilor de curte

- investitie mai mult decat accesibila
- piata de desfacere asigurata

>> Click AICI <<

 

Marimea pietei pe care intentionezi sa activezi este un aspect esential de care se vor interesa cei care iti vor citi planul de afaceri. Acea cifra reprezinta de asemenea si punctul de pornire al stategiei de marketing.


Determinarea segmentului de piata

In principiu, nu ar trebui sa fie prea greu. Dupa o mica cercetare, vor iesi la iveala o multime de statistici mai mult sau mai putin fiabile. De exemplu, daca  afacerea ta este o brutarie, vei descoperi destul de rapid ca in Romania consumul mediu de paine este de 102 kilograme. Dar industria panificatiei nu se reduce doar la acest produs, ea include si alte varietati atat cele pregatite la nivel industrial, cat si cele oferite de mici brutarii.

Acesta este un punct important pe care majoritatea antreprenorilor il trec cu vederea. Acestora le place sa se gandeasca la cifre impresionante, dar un plan de afaceri in loc sa tinteasca intreaga piata nationala, ar trebui mai degraba sa se axeze pe un segment bine nisat, precum al panificatiei artizanale. 
 
Segmentarea pietii
 
Clientii au diverse nevoi si dorinte pe care le traiesc la diferite intensitati.
Cu totii ne gandim la siguranta, dar vei fi mai preocupat de acest lucru doar atunci cand iti vei alege o modalitate de transport decat atunci cand iti cumperi un instrument de scris. Acesta inseamna ca ar trebui sa-ti organizezi eforturile legate de promovare astfel incat  sa te adesezi tocmai acelor nevoi individuale; in ciuda acestui fapt, incercand sa multumesti pe toata lumea poate insemna ca nu vei multumi pe nimeni cu adevarat.  Lucrul care te-ar ajuta in acesta sarcina ce pare imposibila este tocmai segmentarea pietii.
 
Iti prezentam 4 criterii dupa care te poti ghida mai usor in alcatuirea planului de afaceri.
 
Este adevarat ca nu toate segmentele de piata sunt la fel de atractive, sau probabil nici macar nu merita sa le ataci. Criteriile prezentate in continuare te pot ajuta sa te decizi daca merita sa investesti intr-un anumit segment de piata sau nu.
 
1. Estimarea.
Poti estima un numar de clienti aflati in segmentul pe care il tintesti? Sunt suficient de multi incat sa merite sa investesti timp si eforturi in a le oferi ceva diferit?
 
2. Accesibilitate
Poti comunica usor cu acesti clienti? Este de preferat ca acesta comunicare sa aiba loc fara intermediari.
 
3. Deschidere spre o dezvoltare profitabila.
Clientii pe care ii ai in vedere trebuie sa dispuna de suficiente lichiditati incat sa poate sa-i cheltuie pe beneficiile pe care le ofera afacerea ta.
 
4. Dimensiune.
Segmentul de piata caruia i te adresezi ar trebui sa fie suficient de extins incat sa merite sa-l exploatezi, dar indeajuns de mic astfel incat sa nu atraga competitori mari.
 
Segmentarea pietei reprezinta un proces important al marketingului, deoarece el te ajuta sa iti alegi clientii carora te adresezi, ii imparte in grupuri usor de gestionat si iti permite sa pui accentul pe una sau mai multe nise. De asemenea, are implicatii majore atunci cand vei lua si alte decizii de promovare a afacerii tale. De exemplu, acelasi produs poate avea preturi diferite in functie de intensitatea dorintelor clientilor. Este, de altfel, un proces continuu care trebuie realizat periodic, de exemplu atunci cand se revizuiesc strategiile.
 
 
 
 
 

Ultima ora:





Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul Clubideideafaceri.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii
0 comentarii




 
Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Marian Negrea
Emilia Rosu Vlad Tanasa Dan Popa Mihaela Ursuleanu Ana Steinberg


Video club