Clubideideafaceri.ro Q&A

"comercializare tutun vrac"

Pentru deschiderea unei tutungerii Ón care sa comercializez tutun vrac si accesoriile necesare utilizarii acestuia,de ce autorizatii,licente,taxe,etc.,am nevoie?

Adaugata in
  • Comert

Gabriela Weber
 User  Gabriela Weber a intrebat la 16 Apr. 2013

 

1 raspuns

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Marian Negrea
 Expert Marian Negrea a raspuns la intrebare la 18 Apr. 2013
buna ziua!

Activitatea este reglementata in Ordonanta nr. 27 din 30 ianuarie 2000 - (cu modificarile si completarile ulterioare) privind regimul produselor supuse accizelor

Legislatia este foarte stufoasa si se refera la alcool, bauturi alcoolice, produse din tutun si cafea si trebuie citita cu atentie. Va redam cateva fragmente din ea.

SECTIUNEA a IX-a
Regimul de autorizare a agentilor economici care realizeaza venituri din vanzarile de alcool, bauturi alcoolice, produse din tutun si de cafea

Art. 34
(1) Agentii economici - producatori interni, importatori, comercianti in sistem angro si en detail, care realizeaza venituri din vanzarile de alcool brut, alcool etilic rafinat, bauturi alcoolice si orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care contin alcool etilic rafinat, produse din tutun, cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv amestecuri cu cafea solubila, isi pot desfasura activitatea numai in baza autorizatiei de comercializare emise de:
(...)
b) directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in cazul bauturilor alcoolice, al produselor din tutun si al cafelei.

(2) Autorizatia se emite cu percepere de taxe si este valabila pe intreaga perioada de desfasurare a activitatilor prevazute la alin. (1), in cazul in care prezenta ordonanta nu prevede altfel.

(3) Pentru comercializarea - in calitate de agent economic producator intern sau importator - a produselor prevazute la nr. crt. 1.1, 1.2 si 1.3. din anexa nr. 1 autorizatia se emite anual cu percepere de taxe. Cererile si documentatia necesare eliberarii autorizatiilor anuale se depun cu cel putin 60 de zile inainte de data expirarii autorizatiei de comercializare, eliberata anterior.

(4) Autorizatia se emite in baza unei cereri-tip, conform modelului prezentat in anexa nr. 22 si a urmatoarelor documente in copii certificate de organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea agentul economic:
a) certificatul de inmatriculare eliberat de oficiul registrului comertului, precum si dovada inscrierii in obiectul de activitate a comercializarii de produse de natura celor supuse autorizarii;
b) certificatul de inregistrare fiscala;
c) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte ca solicitantii de autorizatii nu au obligatii fiscale fata de bugetul de stat. Nu se considera obligatii fiscale fata de bugetul de stat, in intelesul acestei prevederi:
- sumele pentru care agentii economici au obtinut de la Ministerul Finantelor inlesniri la plata acestora;
- sumele stabilite in urma controalelor efectuate de organele fiscale de specialitate, aflate in diferite stadii de contestare sau in judecata;

Taxele de autorizare pentru comercializarea alcoolului, bauturilor alcoolice, produselor din tutun si cafea, le gasiti in anexa 25.
Detalii – http://www.jurisprudenta.com/lege/ordonanta-27-2000-67vve/

Succes!


Alte intrebari despre Comert

Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Mihaela Ursuleanu
Dan Popa Ana Steinberg Marian Negrea Emilia Rosu Vlad Tanasa


Video club