Clubideideafaceri.ro Q&A

"cum sa recastig un client pierdut?"

buna ziua,

ma intereseaza cateva modalitati de a recastiga unii dintre clientii pierduti ai afacerii mele, daca ma puteti ajuta, multumesc

Adaugata in
  • Management
  • Clienti
  • Afaceri
  • Clienti pierduti

Ana Condrea
 User  Ana Condrea a intrebat la 26 Iun. 2014

 

1 raspuns

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ana Steinberg
 Expert Ana Steinberg a raspuns la intrebare la 27 Iun. 2014
Buna ziua!

Pentru a va recastiga clientii importanti ai afacerii este important sa aflati care au fost cauzele renuntarii, initial din discutii cu angajatii. Apoi, puteti contacta clientul prin telefon sau fata in fata pentru a afla direct de la dansul:
- de ce a renuntat la produsele sau serviciile tale?
- ce ar trebui sa faceti astfel incat clientul sa se intoarca la dvs.?
Cei mai multi clienti vor aprecia faptul ca sunteti interesat de parerea lor si ca sunteti dispus sa schimbati oferta de servicii si produse pentru a-i pastra.

Indiferent de raspunsuri, este important sa ascultati calm si cu atentie lucrurile pe care ti le spune clientul. In niciun caz nu este indicate o atitudine defensiva si sa nu luati lucrurile personal. Va intereseaza, practic, sa identificati tipul problemei.

Dupa ce aflati cauzele puteti decide daca vreti clientul inapoi, daca merita efortul de a-l aduce inapoi. Este un client care te-ar recomanda altor persoane? Desigur, fiecare client este important, insa in unele cazuri costul de a-l castiga inapoi poate fi mai mare decat beneficiile pe care acesta vi le poate aduce.

Ultimul pas pe care trebuie sa il parcurgeti pentru a castiga un client inapoi este sa faceti o schimbare in cazul serviciilor oferite sau a produsului. Apoi, un lucru important este sa informati clientul cu privire la schimbarile pe care le-ati realizat.

Cei mai multi clienti apreciaza faptul ca o firma le asculta nevoile si isi actualizeaza oferta astfel incat sa ii multumeasca. Sunt sanse mari ca aceste persoane sa se transforme in clienti loiali si sa fie elementul care mentin o afacere atunci cand alte firme nu mai pot supravietui pe piata.

Mult succes!



Alte intrebari despre Management

Email RSS Facebook Comunica experienta
Clubideideafaceri.ro
Sectiuni
  • Concurs
  • Afaceri agricole
  • Afaceri cu produse handmade
  • Afaceri online
  • Antreprenoriat
  • Apicultura
  • Cafenea
  • Comert
  • Constructii
  • Covrigarie
  • Cultivarea ciupercilor
  • Fonduri Europene si Finantare
  • Francize
  • Furnizori
  • Idei de afaceri
  • Infiintare firma
  • Investitii
  • Management
  • Marketing
  • PFA
  • Piscicultura
  • Plan de afaceri
  • Turism
Expertii nostri
Dan Popa
Mihaela Ursuleanu Emilia Rosu Vlad Tanasa Ana Steinberg Marian Negrea


Video club